Gran Canaria

 
Hej Hej!
 
Idag har jag passat på att baka lite, blev chokladmuffins hade inga bär hemma så det blev det istället. Jag borde ha gjort de Halloween-aktiga då det är Halloween idag. Det känns faktiskt inte som så men vi i Sverige firar ju inte det så mycket. Det vanliga gänget hade tänkt hitta på något Halloween aktigt men sen så uppstod saker som kom ivägen vilken resulterade till att det blir skräckfilm på biografen istället och det pallar jag inte åka in för så stannar hemma istället. Jag sparar mina festligheter till nästa år när det blir all in. Aja, det gör inte så mycket då jag får helgen att vila upp mig på.
 
Hoppas ni andra får en fin Halloween!
 
Kramar Erika


Kommentarer
Izza

Ser supergott ut!

Svar: Chokladmuffins har en förmåga till att vara riktigt goda! :)
pixle.blogg.se

2014-10-31 | 15:50:15
Blogg: http://makeupizza.blogg.se
melinda

gud vad gott det ser ut!! recept?

Svar: Tack! Det kommer här:
100 g smör
2 st ägg
2.5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
0.5 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl

1. Smält smöret
2. Blanda äggen med sockret och vispa till en pösig smet
3. Bland i vaniljsocker, salt, kakao, och bakpulver.
4. Tillsätt till sist vetemjölet och det smälta smöret. Vispa ihop max 20 sek med elvisp
5. Fördela smeten i formarna och grädden i ugnen på 200 grader i 10 minuter. (När muffinsarna vuxit klart och börjar "sjunka" i mitten är de klara)
6. Låt sedan svalna under handduk.

Väldigt smidigt och enkelt! :)
pixle.blogg.se

2014-10-31 | 16:03:32
Blogg: http://melindaslife.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:

Trackback