Gran Canaria

 
Jag har alltid tyckt det har varit kul att träna. När klassen protesterar högt mot att springa har jag varit taggad på att ge mig iväg. Jag är långt ifrån bäst på det jag gör, men det har alltid varit någonting som ligger mig varmt om hjärtat.
 
När man var liten sprang man omkring och lekte. Idrotten skulle vara något kul. Men ju äldre man blir, desto mer seriöst ska allting tas. Att träna tas inte som någonting kul längre, utan något som måste göras och dessutom måste du prestera. I skolan får du inte den tiden som krävs för att utvecklas och finslipa på din färdigheter. Den tiden finns inte. Om du ska få ett bra betyg gäller det att prestera på varenda lektion. Oavsett om du har gjort saken ifråga innan eller inte. 
 
Men som sagt har alltid tyckt att det har varit roligt att träna. Speciellt kondition ute i naturen. Att känna fötternas rytm mot marken och höra hur flåset sakta med säkert ökar. Det är hur härligt som helst och har blivit ett sätt för mig att springa av ni frustration och andra bekymmer. Ett sätt att komma bort från verkligheten ett tag. 
 
Sedan skolan började har jag försökt träna regelbundet. Det är inte lätt att hinna med både skolan, Julia och allt annat som jag vill hinna med. Men iallafall en gång i veckan har jag varit på gymmet och gett mig ut för att springa. Jag personligen mår mycket bättre av att röra på mig. Att träna är helt enkelt både kul och nyttigt! Kram
 
/ Lovisa ♥
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:

Trackback