Gran Canaria

 
Det var längesedan jag satte mig ner för att skriva ett inlägg här på bloggen. Dels är det på grund av att jag har lagt väldigt mycket tid på skolan den senaste tiden och även försökt tillbringa så mycket tid i stallet som möjligt. Nu när det äntligen är vår, vill jag inget annat än att tillbringa hela dagarna ute i solen med kompisarna eller i stallet med Julia. Det är synd att när man väl är klar med allt som är planerat så är klockan alldels för mycket och det är mörkt ute...
 
Den senaste veckan har iaf varit mycket trevlig. Det har blivit många glassar i solskenet och lite spontangrejer med kompisarna. Himla roligt! Har även pluggat extremt mycket fysik och nu denna veckan har det som tur är lättat lite på skolfronten. Dock så lär det väl komma tillbaka snart igen och det ända man gör är att sitta med näsan i böckerna.
 
Förra veckan när det var så mycket plugg och långa skoldagar, så hann jag inte med Julia och mamma var en ängel och mockade åt mig. Därför red jag inte ett ordentligt pass på nästan en vecka, vilket jag har fått sota för de senaste dagarna... Att hon har fått vila tillsammans med all den energi hon får i sig via gräset är ingen bra kombination. I söndags gick det knappt att trava utan att hon fattade galopp. Igår studsade hon fram i traven och idag så kastade hon sig från sida till sida. Slutade med en lite avramlig för min del. Dock ingen skada skedd, utan mer än rädd Julia som undrade vad jag gjorde på marken... Aja, förhoppningsvis blir hon lite lugnare snart så det går att rida ordentligt!
 
Kramar Lovisa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:

Trackback